Stowarzyszenie Centrum Wspierania Inicjatyw
Każdy Uczestnik Środowiskowego Domu Samopomocy w Olszowy trafia do grupy, której przypisany jest opiekun prowadzący, będący członkiem zespołu wspierająco- rehabilitacyjnego.
Zajecia muzyczne
Podstawowym środkiem oddziaływania w muzykoterapii jest dźwięk, muzyka, która często jest wyzwalaczem i katalizatorem przeżyć i emocji.W sesji muzykoterapii może uczestniczyć każda osoba, bez względu na poziom jej umiejętności muzycznych, stopień niepełnosprawności, czy rodzaj zaburzeń. Przeciwwskazania odnoszą się jedynie do osób cierpiących na tzw. epilepsję muzykogenną oraz w przypadkach ostrych stanów psychotycznych. Dla terapeuty oraz dla efektywności terapii liczy się przede wszystkim sam proces, zaangażowanie uczestników. Z tego też względu śpiewu, czy improwizacji muzycznych powstających w czasie sesji muzykoterapii nigdy nie ocenia się w kategoriach artystycznych czy estetycznych.
Cele muzykoterapii:
-uspokojenie, rozluźnienie
-poznanie (cel dydaktyczno-poznawczy)
-zabawa
-poznanie siebie nawzajem
-kulturotwórcza
-wytworzenie za pośrednictwem muzyki równowagi pomiędzy sferą przeżyć
emocjonalnych a procesami fizjologicznymi
Zajęcia sportowo - rehabilitacyjne
Dom może się poszczycić odrębną salą rehabilitacyjną przy ŚDS w Olszowcu. Prowadzona jest rehabilitacja na bardzo wysokim poziomie na wysoce wyspecjalizowanym sprzęcie rehabilitacyjnym.
Środowiskowy Dom Samopomocy ma do zaproponowania m.in.:
• kinezyterapię
• fizykoterapię
• magnetoterapię
• laseroterapię
• hydroterapię
• elektroterapię
• masaż leczniczy
• siłownię
Zajęcia kulinarne
Przyrządzenie i spożycie posiłku to nie tylko zaspokojenie głodu, jednej z podstawowych potrzeb biologicznych człowieka. To również możliwość wyzwolenia kreatywności osoby. Uczestnicy biorący udział w zajęciach w pracowni kulinarnej i gospodarstwa domowego uczą się ogólnych zasad zachowania w różnych sytuacjach życiowych nie koniecznie związanych ze sferą zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych człowieka.
W tej pracowni uczestnicy:
Podstawowym środkiem oddziaływania w muzykoterapii jest dźwięk, muzyka, która często jest wyzwalaczem i katalizatorem przeżyć i emocji.W sesji muzykoterapii może uczestniczyć każda osoba, bez względu na poziom jej umiejętności muzycznych, stopień niepełnosprawności, czy rodzaj zaburzeń. Przeciwwskazania odnoszą się jedynie do osób cierpiących na tzw. epilepsję muzykogenną oraz w przypadkach ostrych stanów psychotycznych. Dla terapeuty oraz dla efektywności terapii liczy się przede wszystkim sam proces, zaangażowanie uczestników. Z tego też względu śpiewu, czy improwizacji muzycznych powstających w czasie sesji muzykoterapii nigdy nie ocenia się w kategoriach artystycznych czy estetycznych.
-uspokojenie, rozluźnienie
-poznanie (cel dydaktyczno-poznawczy)
-zabawa
-poznanie siebie nawzajem
-kulturotwórcza
-wytworzenie za pośrednictwem muzyki równowagi pomiędzy sferą przeżyć
emocjonalnych a procesami fizjologicznymi
Dom może się poszczycić odrębną salą rehabilitacyjną przy ŚDS w Olszowcu. Prowadzona jest rehabilitacja na bardzo wysokim poziomie na wysoce wyspecjalizowanym sprzęcie rehabilitacyjnym.
• kinezyterapię
• fizykoterapię
• magnetoterapię
• laseroterapię
• hydroterapię
• elektroterapię
• masaż leczniczy
• siłownię
Sala rehabilitacyjna - kinezyterapia
Sala rehabilitacyjna – hydroterapia
Przyrządzenie i spożycie posiłku to nie tylko zaspokojenie głodu, jednej z podstawowych potrzeb biologicznych człowieka. To również możliwość wyzwolenia kreatywności osoby. Uczestnicy biorący udział w zajęciach w pracowni kulinarnej i gospodarstwa domowego uczą się ogólnych zasad zachowania w różnych sytuacjach życiowych nie koniecznie związanych ze sferą zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych człowieka.
- poznają sposoby sporządzania potraw i prostych dań (kanapek, zup, sałatek, deserów, ciast) samodzielnego przyrządzania i podawania potraw co pozytywnie wpływa na samopoczucie, wzmacnia poczucie własnej wartości.
- poznają budowę sprzętu gospodarstwa domowego, urządzeń kuchennych a także zasady posługiwania się nimi
- uczą się samodzielności nakrywania i dekoracji stołu oraz zachowania się przy stole,
- uczą się przechowywania żywności,
- uczą się przygotowania posiłków na specjalne okazje np. z okazji świąt
- uczą się utrzymania porządku i higieny w pracy z żywnością oraz wykonywanie czynności porządkowych (mycie naczyń, zamiatanie i mycie podłogi itp.)
 
Administrator strony: Mila06 e-mail madzia06124@wp.pl